تحقیق پیوند نسل ها از طریق افزایش مهارت های ارتباطی

دسته بندي : عمومی » سایر
دانلود تحقیق با موضوع پیوند نسل ها از طریق افزایش مهارت های ارتباطی،
در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
افزایش آمارهای نگران کننده آسیبهای اجتماعی ، مقام سوم ایران در جهان از نظر مراجعه به سایتهای دوست یابی ، و اشتغالات روزافزون اعضای خانواده که فرصتهای با هم بودن را یکی پس از دیگری حذف می کند . گسستی عمیق را ایجاد تموده است. 
مشکل جهان امروز ارتباطات است زیرا اکثر افرادی که ما با آنها برخورد می کنیم همدلی را بلد نیستند ، در گوش دادن فعال مهارتی ندارند ، نحوه صحیح انتقاد کردن را آموزش ندیده اند ، نصیحت کردن را بلد نیستند . در ابراز وجود ناتوانند و از سبکهای ارتباطی منفعلانه و پرخاشگرانه استفاده می کنند و کمتر کسی را می توان یافت که از سبک ارتباطی جراتمندانه در روابط خود استفاده نماید . در چنین شرایطی تنها راه برای افزایش مناسبات نسلی افزایش مهارتهای ارتباطی مردم است .
نياز به ارتباط يكي از نيازهاي عمده انسان است مطالعات دانشگاه مک گیل (Mc Gill  (  نشان داد که افرادی که به مدت 24 ساعت در حالت عدم دریافت محرک قرار گرفتند. پس از مدت کوتاهی قادر نبودند فکر کنند. افکارشان از هم گسیخته و بی ربط شد . دچار فراموشی شدند و نمی دانستند که به چه فکر می کرده اند. بعد احساس کرختی، رخوت و تعلیق کردند و بعد دچار ضعف جسمانی شدند. ( کولتون .1983 : 9 ) نیاز به ارتباط مثل نیاز به غذاست . روان شناسان  نياز والاتری را نسبت به نیاز به ارتباط در قالب نياز انسان به دوست داشتن و دوست داشته شدن هم  مورد توجه قرار داده اند . در واقع نياز به دوست داشتن و دوست داشته شدن مرتبه اي بالاتر از نياز به ارتباط است . زیرا ابتدا بايد فرد با كساني مرتبط باشد و سپس اين ارتباط به نحوي برقرار شود كه در او اين احساس را ايجاد كند كه ديگري او را دوست دارد و در مرتبه بالاتر او دوست دارد كه با ديگري ارتباط داشته باشد يعني از در كنار او بودن احساس خوشايندي دارد و دوست دارد اين احساس خوشايند تداوم داشته باشد . 
وضعیت ارتباطات در خانواده امروزی
توجه روزافزون به اينترنت و اختصاص سهم عمده اي از اين اوقات به چت كردن يا مراجعه به سايتهاي دوست يابي بيانگر آن است كه اين نياز ، به شدت انسان را تحت فشار قرار داده است به نحوي كه  آمارها بيانگر آن است كه ايرانيان مقام سوم جهان را از نظر مراجعه به سايتهاي دوست يابي كسب نموده اند. ( ابهري 1383 : 1 ) تجارب نگارنده به عنوان مشاور جوانان بيانگر آن است كه يكي از سه دليل عمده مراجعه دانش آموزان پسر و عمده ترين دليل مراجعان دختر براي مراجعه به مشاوران ‏،‌‌‌ ارتباط با جنس مخالف مي باشد . 
دسته بندی: عمومی » سایر

تعداد مشاهده: 415 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 14

حجم فایل:151 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 14 صفحه، قابل ویرایش.