تحقیق عناصر شبكه‌ هاي برق

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع عناصر شبكه‌ هاي برق ،
در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.


فهرست:
فصل اول
آشنايي با ابررساناها و كاربرد آن‌ها در ژنراتورها و موتورهاي الكتريكي
ابر رسانايي
كاربردهاي ابر رسانه
 SMESچيست
اولين سيستم SMES
SMES و مدل‌سازي آن
چگونگي انجام كار ابر رسانايي
ابر رساناها و ژنراتورهاي هيدروديناميك مغناطيسي
كاربرد ابر رسانا در محدود سازهاي جريان خطا
كاربرد ابر رسانا در ذخيره‌سازهاي مغناطيسي
كاربرد ابر رسانا در موتورها و ژنراتورها
كاربرد ابر رسانا درترانسفورماتورها
فصل دوم
آشنايي با گاورنر و اينورتورها
ويژگي گاورنر
محدوده فشار خروجي گاورنرها
سيستم كنترل توربين‌هاي گازيEGATROL
انواعASD
سيستم‌هايASDجهت كنترل سرعت موتورهاي القايي
ASDاز نوع ولتاژ متغيير و فركانس ثابت
ASDاز نوع ولتاژ و فركانس متغيير
فصل سوم
آشنايي با ژنراتورهاي سنكرون
مولدهاي همزماني سنكرون
اندازه‌گيري پارامترهاي مدل مولد همزمان
آزمون مدار باز
تعيين راكتانس همزمان
اثر تغييرات باربر كار مولد همزمان
شرايط لازم موازي كردن مولدها
روش كلي موازي كردن مولدها
مشخصه‌هاي بسامد- توان مولد همزمان
مقادير نامي مولد همزمان
توان ظاهري و ضريب توان نامي
كار كوتاه مدت و ضريب سرويس

بخشی از این تحقیق :
از اوايل دهه‌ي هفتاد مفهوم ذخيره‌سازی انرژی الکتريکی به شکل مغناطيسی مورد توجه قرار گرفت. با ظهور تکنولژی ابر رسانايی، کاربردهاي گوناگونی برای اين پديده فيزيکی مطرح شد. از معروف ترين اين کاربردها می‌توان به SMES اشاره کرد. در SMES  انرژی در يک سيم‌پيچ با اندوکتاس بزرگ که از ابر رسانا ساخته شده است، ذخيره می‌شود. ويژگی ابر رسانايی سيم‌پيچ موجب می‌شود که راندمان رفت و برگشت فرايند ذخيره انرژی بالا و در حدود  95% باشد. ويژگی راندمان بالای SMES آن را از ساير تکنيکهای ذخيره انرژی متمايز می کند. همچنين از آنجايی که در اين تکنيک انرژی از صورت الکتريکی به صورت مغناطيسی و يا برعکس تبديل می‌شود، SMES دارای پاسخ ديناميکی سريع می‌باشد. بنابراين می‌تواند در جهت بهبود عملکرد ديناميکي نيز بکار رود. معمولاً واحدهای ابر رسانايی ذخيره‌سازی انرژی را به دو گونه ظرفيت بالا (MWh 500) جهت ترازسازی منحنی مصرف، و ظرفيت پايين(چندين مگا ژول) به منظور افزايش ميرايی نوسانات و بهبود پايداری سيستم می‌سازند.
بطور خلاصه مهم‌ترين قابليت  SMESجداسازی و استقلال توليد از مصرف است که اين امر مزايای متعددی از قبيل بهره‌برداری اقتصادی، بهبود عملکرد ديناميکی و کاهش آلودگی را به دنبال دارد.
ابررسانايي
در سال 1908 وقتي كمرلينگ اونز هلندي در دانشگاه ليدن موفق به توليد هليوم مايع گرديد حاصل شد كه با استفاده از آن توانست به درجه حرارت حدود يك درجه كلوين برسد.
يكي از اولين بررسي‌هايي كه اونز با اين درجه حرارت پايين قابل دسترسي انجام داد مطالعه تغييرات مقاومت الكتريكي فلزات بر حسب درجه حرارت بود. چندين سال قبل از آن معلوم شده بود كه مقاومت فلزات وقتي دماي آن‌ها به پايين‌تر از دماي اتاق برسد كاهش پيدا مي‌كند. اما معلوم نبود كه اگر درجه حرارت تا حدود كلوين تنزل يابد  مقاومت تا چه حد كاهش پيدا مي‌كند.  آقاي اونز كه با پلاتينيم كار مي‌كرد متوجه شد كه مقاومت نمونه سرد تا يك مقدار كم كاهش پيدا مي‌كرد كه اين كاهش به خلوص نمونه بستگي داشت. در آن زمان خالص‌ترين فلز قابل دسترس جيوه بود و در تلاش براي بدست آوردن رفتار فلز خيلي خالص اونز مقاومت جيوه خالص را اندازه گرفت. او متوجه شد كه در درجه حرارت خيلي پايين مقاومت جيوه تا حد غيرقابل اندازه‌گيري كاهش پيدا مي‌كند كه البته اين موضوع زياد شگفت‌انگيز نبود اما نحوه از بين رفتن مقاومت غير منتظره مي‌نمود. موقعي كه درجه حرارت به سمت صفر تنزل داده مي‌شود به‌جاي اين‌كه مقاومت به آرامي كاهش يابد در درجه حرارت 4 كلوين ناگهان افت مي‌كرد و پايين‌تر از اين درجه حرارت جيوه هيچ‌گونه مقاومتي از خود نشان نمي‌داد. همچنين اين گذار ناگهاني به حالت بي‌مقاومتي فقط مربوط به خواص فلزات نمي‌شد و حتي اگر جيوه ناخالص بود اتفاق مي‌افتاد.آقاي اونز قبول كرد كه پايين‌تر از 4 كلوين جيوه به يك حالت ديگري از خواص الكتريكي كه كاملاً با حالت شناخته شده قبلي متفاوت بود رفته است و اين حالت تازه «حالت ابر رسانايي» نام گرفت. بعداً كشف شد كه ابررسانايي را مي توان از بين برد (يعني مقاومت الكتريكي را مي توان مجددا بازگردانيد).
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 1579 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 47

حجم فایل:474 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 47 صفحه، قابل ویرایش.