تحقیق تطبيق امپدانس توسط آپ امپ

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع تطبيق امپدانس توسط آپ امپ ،
در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
از جمله کار برد هاي اين مدار زماني هست که شما با دوربين فيلم برداري در حال کار هستيد و مي خواهيد که فيلم رو در جاي ديگه دريافت و ضبط بشه و يا اينکه اين مدار رو مي تونيد به خروجي دستگاه ويدئو وصل کنيد و در حياط يا خونه همسايه فيلم رو تماشا کنيد و .....لازم به ذکر است مقادير خازن هاي الکتروليتي که واحد ندارد بر حسب ميکرو فاراد مي باشد
سيگنال ورودي از طريق جک شماره يک J1 به مدار اعمال مي شود ، اين سيگنال از طريق خازن C1 به ديود کلمپ D1 داده مي شود ، تا سطح dc پالسهاي سينک (همزماني) را ثابت نگهدارد تا باعث کاهش اثر شکفته شدن تصوير شود .
پتانسيومتر R3 جهت تنظيم گين سيگنال ويدئو بکار رفته ، کار اين پتانسيومتر بسيار شبيه ولوم کنتراست (درخشندگي) در تلويزيون است .
پتانسيومتر R7 جهت تنظيم سطح سياه سيگنال تصوير بکار رفته که تمامي سطوح سيگنال را به يک اندازه جابجا ميکند در واقع ميزان روشنائي تصوير را مي توان توسط آن تنظيم کرد .
ترانس T1(مخصوص فرکانسهاي راديوئي) به همراه خازن داخلي خودش يک مدار تانک را تشکيل ميدهند که بخشي از اسيلاتور هارتلي به حساب مي آيند ، فرکانس اين اسيلاتور برروي 5.5 مگاهرتز تنظيم شده است.
سيگنال صداي ورودي در J2 به بيس Q3 از طريق C2 و R4 کوپل ميشود : سيگنال صدا بر روي حامل فرعي با فرکانسي 5.5 مگاهرتز بالاتر از فرکانس حامل تصوير مدوله مي شود.
صداي مدوله شده به صورت FM ، از طريق مقاومت R9 و خازن C5 به قسمت مدولاتور اعمال مي گردند . از طرفي ترانزيستورهاي Q1 , Q2 براي تقويت سيگنال تصوير و صدا که مدوله شده است در مدار بکار رفته است .
Q4 به همراه L4 , C7 , C9 تشکيل يک مدار اسيلاتور کولپيتس را داده اند که اين سيگنال توليد شده جهت مدوله کردن سيگنال صدا و تصوير بکار مي رود.
سيگنال خروجي از اسيلاتور توسط Q5 , Q6 تقويت ميشوند.

دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 1231 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 7

حجم فایل:210 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 7 صفحه، قابل ویرایش.