تحقیق حافظه داخلی تلفن

دسته بندي : مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک
دانلود تحقیق با موضوع حافظه داخلی تلفن،
در قالب word و در 49 صفحه، قابل ویرایش.


فهرست :             
چکیده
مقدمه
انواع میکرو پروسسورها
مختصری راجع به AVR
خصوصيات Atmega16L
پیکره بندی LCD
تعیین نوعLCD
شماتیک آی سی ATMEGA16 33
نرم افزاروسخت افزار حافظه
نرم افزار
شکل مدار سخت افزار
ضمایم

بخشی از متن تحقیق:
انواع ميكروپروسسورها :
1. Genela  ( كه خود شامل cpu مي باشد كه بر اساس برنامه وظيفه آنها تغيير مي كند) و µ.c كه از تكنولوژي RISC سود مي برد . 
2.پروسسورهاي صوتي : سري VP ساخت شركت QUICK  و سري ISD 
3.پروسسورهاي مخابراتي ( شركت MITEL فقط پروسسورهاي مخابراتي مي زند) .
4. پروسسورهاي خاص ( براي كاربردهاي خاص استفاده مي شود ) 
در معماري CPU از تكنولوژي CISC و RISC استفاده شده كه تكنولوژي CISC (  Complex INSTROCTION set Computer )دستورات پيچيده را در داخل خود اجرا مي كند و تكنولوژي RISC( Reduce INSTROCTION set Computer ) 
SET كامپيوتري است كه دستورات ساده اي دارد كه از اين نوع تكنولوژي در ميكرو كنترلرها نيز استفاده شده و خواص آن تعداد كم دستورالعمل ها مي باشد . 
تعريف µ.c :
تراشه هايي هستند كه واسطهاي صفحه كليد ، ديسك و در بسياري از ديگر دستگاهها استفاده مي شود . اين نوع تراشه ها به علت حجم بسيار كوچك كه دارند به نام single µ.c chip معروفند . 
تفاوت ميان ريزپردازنده با ريز كنترل كننده ( µ.c ) :
ريز كنترل كننده ها علاوه بر cpu شامل حافظه ، خطوط I/O تايمر ، كانتر و در برخي از آنها حتي A/D نيز دارند.حال به مروري بر ميكروهاي AVR و انواع آنها مي پردازيم.  
مقدمه :
 -الكترونيك در زندگي امروز 
امروزه پيشرفت در الكترونيك اي امكان را به ما داده است تا بتوانيم انواع وسايل الكترونيكي مانند  ماشين حساب هاي جيبي ، ساعت رقمي ، كامپيوتر براي كاربرد در صنعت در تحقيقات پزشكي و يا طريقه توليد كالا به طور اتوماتيك در كارخانجات و بسياري از موارد ديگر را مستقيم يا غير مستقيم مورد استفاده قرار دهيم .
اينها همه به خاطر آن است كه فن آوري توانسته مدارهاي الكترونيكي را كه شامل اجزاء كوچك الكترونيكي هستند ، بر روي يك قطعه كوچك سيليكن كه شايد سطح آن به 5 ميلي متر مربع بيشتر نيست ، جاي دهد . فن آوري ميكروالكترونيك كه به مدارهاي يكپارچه معروف به آي سي يا تراشه مربوط مي گردد ، در بهبود زندگي بشر تاثير به سزايي داشته و آن را بطور كلي دگرگون نموده است . تراشه ها همچنين براي مصارفي چون كنترل رباتها در كارخانجات ، يا كنترل چراغهاي راهنمايي و يا وسايل خانگي مانند ماشين لباس شويي و غيره مورد استفاده قرار مي گيرند . از طرفي تراشه ها را مي توان مغز دستگاه هايي چون ميكرو كامپيوترها و رباتها به حساب آورد .
- سيستم هاي الكترونيكي 
پس از يك نظر اجمالي در داخل يك سيستم الكترونيكي مانند يك دستگاه راديو ، تلويزيون و يا كامپيوتر ممكن است انسان از پيچيدگي آن و از يادگيري الكترونيك دلسرد شود ، اما در واقع آن طور كه به نظر مي رسند ، دشوار نيستند و اين به دو دليل است . اول اينكه اگرچه سيستم هاي الكترونيكي اجزاو قطعات زيادي را در خود جاي مي دهند ، اما بايد              
دانست كه انواع كلي اين اجزا اغلب محدود و انگشت شمار هستند .                 
از مهم ترين گروه هاي اين اجزا مي توان مقاومت ها ، خازن ها ، القا گرها ، ديودها ، ترانزيستورها ، كليدها و مبدل ها را نام برد . اين اجزا زماني كه به صورت يكپارچه در يك تراشه قرار مي گيرند ، هر يك همان وظيفه خود را به عنوان يك قطعه مجزا انجام مي دهند و فقط اندازه  فيزيكي آن كوچكتر شده است . 
دوم اينكه انواع سيستم هاي الكترونيكي از تعداد محدودي مدارهاي اصولي و يا بلوك هايي كه وظيفه هر كدام به كاراندازي قسمتي از سيستم مثلا تقويت يا شمارش است ، تشكيل يافته اند كه به منظور عملكرد كل سيستم ، آن را به يكديگر متصل مي نمايند . 
دسته بندی: مهندسی » مهندسی برق و الکترونیک

تعداد مشاهده: 1426 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: Word

تعداد صفحات: 49

حجم فایل:1,040 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 49 صفحه، قابل ویرایش.